معرفی کلی تلویزیون های شهری

 

تلویزیون شهری واژه ای است که به نمایشگرهای بزرگی گفته می شود که در کنار چهار راه ها ، اتوبان ها ، پارک ها و استادیوم های ورزشی ، فضاهای سرپوشیده و ..... نصب شده و با قابلیت نمایش میلیون ها رنگ امکان پخش فیلم،تیزرهای تبلیغاتی، عکس، پخش صدا و .. را فراهم می کند . هر تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن کابینت های مجزایی با سایز حدود یک متر مربع ساخته می شود . هر کابینت مشابه یک تلویزیون کوچک ، بخشی از تصویر بزرگ صفحه نمایش اصلی را ایجاد می کند . هر کدام از کابینت ها از اجزاء دیگری تشکیل می شوند کهماژول LEDنام دارد و با قرار گرفتن این ماژول ها در کنار هم تشکیل یک کابینت داده میشود .

تلویزیون های شهری از نظر کارایی به دو دسته تلویزیون شهری outdoor  وتلویزیون شهری indoor  تقسیم می شوند . تلویزیون شهری outdoor  به طور کامل ضد آب هستند و ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون شهری بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاهها ، پارک ها و محوطه های بیرونی استفاده می شود . تلویزیون های شهری indoor  که در فضاهای بسته و سرپوشیده مورد استفاده قرار میگیرند، فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل سالن های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاهها ، مترو و .. استفاده می شود .

این نمایشگرها به دو صورت آنلاین و آفلاین ساخته میشوند و مانند تابلوهای روان متشکل از اجزا و قطعاتی مانند ماژول های led، کنترلر، پاور، کابینت و استراکچر میباشند، که البته در تابلوهای روان بحث کابینت و استراکچر را نداریم مگر در ابعاد بزرگ.

به طور کلی در ساخت تابلوهای روان فول کالر و یا تلویزیون های شهری از ماژول های گوناگونی بسته به کیفیت،شدت روشنایی،نوع پیکسل، مکان قرارگیری و .. استفاده میشود که در قیمت گذاری آن ها نیز نقش بسزایی دارد.

معرفی چند ماژول پرکاربرد:

 

SMD -1

ماژول های فول کالر  SMD با وضوح دید بسیار بالا حتی در کمترین فاصله دید، در ابتدا اساسا برای مکان های داخلی یا سرپوشیده( ( indoor ساخته شدند، اما اکنون ماژول های SMD برای فضاهای باز( outdoor ) نیز تولید شده اند که برای تلویزیون های شهری یا تابلوهای روان فول کالر بکار می روند.این ماژول ها در دات پیچ های مختلف از جمله  p10-p8-p6-p5-p4-p3-p2.5-p2-p1.5  وجود دارند که بستگی به فضا و مکان نصب انتخاب میشوند. نمونه ای از ماژول SMD در تصویر زیر آورده شده است:

 

 

 

2- RGB 

این ماژول طی دهه های اخیر یکی از پرکاربردترین و با کیفیت ترین ماژول های مورد استفاده در تلویزیون های شهری و تابلوهای روان فول کالر بود، اما در حال حاضر با توجه به ارتقا قطعات و نیاز به کیفیت های تصویر بالا،استفاده بسیار محدودی از آن میشود. این ماژول در هر پیکسل از سه عدد LED تشکیل شده است که شامل RED: قرمز، GREEN: سبز و BLUE: آبی میباشد و با شدت روشنایی 8000( 8500) و 7000 ( 7500) شمع در مترمربع موجود و در پیکسل هایی مانند P8-P10-P20 2RGB و ابعاد هر ماژول 16*16 و 16*32 تولید شده است. نمونه ای از این ماژول در تصویر زیر مشاهده میشود .

 

 

3- 3IN1 

این ماژول نیز یکی از ماژول های تابلوهای فول کالر میباشد، در این ماژول در هر پیکسل یک led داریم که تولید سه رنگ اصلی و درنهایت تولید تمامی رنگ ها را میکند و با روشنایی 5000 و 7000 و  در ورژن های مختلف ساخته میشود.البته کاربرد این ماژول به دلایلی مانند مصرف برق بالاتر،جریان گیری بالا و زاویه دید محدودتر نسبت به انواع ماژول های SMD در حال حاظر بسیار محدود شده است.

 

 

** کیفیت تصویر و معرفی دات پیچ

 

به فاصله بین مرکز پیکسل‌های ماژول‌ SMD یا LED  اصطلاحا دات پیچ(Dot Pich) گفته می‌شود. این فاصله هر چقدر کمتر باشد، تراکم پیکسلی بالاترو در نتیجه کیفیت تصویر بهتری ایجاد می‌شود، به عبارتی هر‌چقدر عدد دات پیچ کمتر باشد، مرکز پیکسل‌های ماژول به یکدیگر نزدیکتر می‌شوند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌کند. دات پیچ‌ها را با عدد P نمایش می‌دهند. ( از P1.5 تا P10 در بازار موجود است) که عدد جلوی P بر حسب میلی‌متر است و فاصله مرکز یک پیکسل تا پیکسل مجاور را نشان می‌دهد.

پیکسل‌های ماژول‌های SMD از یکدیگر فاصله کمتر و تراکم بیشتری، نسبت به ماژول‌های Led دارند.

حال این سوال پیش می آید که در هنگام خرید یک تلویزیون شهری تراکم پیکسلی باید به چه میزانی باشد و از چه ماژولی استفاده کنیم؟ جواب این سوال به ارتفاع تلویزیون تا زمین و زاویه دید مخاطب بستگی دارد:

 

  • هر چه ارتفاع تلویزیون از زمین کمتر باشد بهتر است، دات پیچ با عدد کمتری استفاده کنیم، تا کیفیت تصویر بهتر شود.
  • در ارتفاع‌های بلند می‌توان از ترام پیکسلی بالاتر (دات پیچ بیشتر) استفاده کرد. به‌علت فاصله زیاد صفحه‌تلویزیون با مخاطب، فاصله خالی بین پیکسل‌ها قابل رویت نیست.

 

 

- ماژول فول کالر  SMD-P8-3in1     با روشنایی 8000  outdoor-

تماس با ما

آدرس شرکت :

مشهد - بلوار پیروزی - بین پیروزی 68 و چهار راه صیادشیرازی - مجتمع راد

ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن های تماس:

051-38642519

 6726 604 0922- 3959 439 0915

 

 

issco= Ideh Sazane Sobhan Company

آخرین پروژه های اجرا شده

 

issco mashhad

issco chabahar

p5 indoor issco 2

issco.ir expo mashhad

issco.ir sang amir

issco.ir tabriz

p10 red

p6 outdoor 2

green